18 Ocak 2019 Cuma

Roma – Venedik’ de bol bol fotoğraf çektim, keşfettim.

Roma – Venedik Fotoğraf Çekimi :

Roma – Venedik ‘ de bol bol fotoğraf çektim, keşfettim.
Roma’ya uçup oradan otobüsle Venediğe geçeceğiz. Tabi önce Roma’da bir gece kalacağız. Burada geçireceğimiz zaman neredeyse iki gün. Otelimizi ”Terrazze Navona” seçiyoruz. Navona bölgesindeki otelden dışarı çıkınca Navona meydanı, çeşitli renkli dükkan bizi bekliyor. Dondurmacılar, tiramisucular, makarnacılar, pizzacılar, risotto restoranları hepsi Navona bölgesi içinde. Nerede yesek, neyi tatsak gerçekten şaşırıyoruz.

İki gün içinde Vatikanı, Navona bölgesini, Kolezyumu, Aşıklar çeşmesini, Pantheon’u dolaşıyoruz. Aynı zamanda bir çok restoran ve kafede oturup yöreye dair lezzetler tadıyoruz. Her gittiğimiz yerde fotoğraf çekmek için sabırsızlanıyorum. Vatikan ve Kolezyum içine girmek için vakit bulamıyoruz. Vatikan önünde inanılmaz bir kuyruk vardı içeri girmek için .Beklesek muhtemelen 2-3 saat sürerdi içeri girmemiz. Hızlı geçiş (skip the line) için önerilen fiyatlar bize biraz yüksek geldi. Zaman kısıtlı olduğundan dışarıdan çektiğim bol fotoğraf ile alandan ayrıldık. Vatikana gittiğinizde önünüze kesen ve bedava bilgi verdiğini söyleyerek yanınıza gelen elli kişi ile karşılaşacaksınız. Bilgiyi verip size ”skip the line” satmak en büyük istekleri. Bileti alırken mutlaka pazarlık yapın, çocuk fiyatına sizi sokabiliyorlar.

İkinci günün sonunda Romanın biraz dışındaki otobüs istasyonu Tiburtina Bus Srl’ye yürüyoruz Navona’dan. Yaklaşık 50 dakika süren yürüyüşümüzde Hintlilerin ve asyalıların yoğunlukta olduğu caddelerden geçiyoruz. Otobüs yolculuğumuz gece 23:00 da başlayacak, sabah 6:00 da Venedik’te olacağız. Yılbaşı öncesi gittiğimiz için Venediğe giden çok renkli bir kalabalık var otobüste. Tipik, klasik İtalyan repliklerini bize yaşatan , güldüren iki sevimli şöförün kendi aralarındaki ve yolcularla olan diyalogları yolculuğumuza renk katıyor. Çok sevimlilerdi.

Uyandığımızda sisli  bir Venedik bizi karşılıyor. Tronchetto poeple mover istasyonunda iniyoruz.Ve sabahın altısında Venedik merkeze yirmi beş dakika süren yürüyüşümüz başlıyor. Öyle ki siste iki metre görüş ya var ya yok. Tren istasyonu tarafında dinlenip kalacağımız otele doğru yola koyuluyoruz.Soğuk sisli bir Venedik yılbaşına hazır.

Venedik’te ne yaptık ? Venedik nasıl ? Yılbaşında Venedik :
Venedik’te vaporettolar ile adalara gittik. Burano adası inanılmaz renkli , Murano adası camdan bir ada.  San Marco meydanından yılbaşını geçirdik. Bütün büyük meydanları dolaştık. Jazz Club Venice de Kind of Miles Venice Jazz Club Quinted ile muhteşem bir Jazz akşamı yaşadık. Chiesa di Santa Maria della Pietà ‘da Vivaldi’s Four Seasons Concert dinledik. Vivaldi’nin küçüklüğünü geçirdiği kilisede konseri dinlemek muhteşemdi.

Sonuç olarak Roma – Venedik yılbaşı gezimiz her anlamda çok tatmin ediciydi. Gezi boyunca yaklaşık 2000 fotoğraf çektim. Bir kısmını burada paylaşıyorum.